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GDC 2005 에서 NLP 와 Interactive Storytelling 에 관련 되었던 세션의 PPT 파일이

올라왔네요. Andrew Stern 관련 세션 두개 입니다.

Why Isn’t the Game Industry Making Interactive Stories?
Download presentations:
Andrew Stern
Neil Young
Warren Spector
Michael Mateas
Tim Schafer
Thursday, 2:30pm — 3:30pmGame Design
60-minute Panel
Overview: A line up of top notch game developers discuss the hurdles faced by interactive story-driven game design.

 

게임을 위한 NLP에 대한 강의로 너무 좋은 자료네요!

Understanding the Player: Natural Language Processing for Games
Download presentations:
Michael Mateas
Andrew Stern
Friday, 4:00pm — 5:00pmProgramming
60-minute Lecture
Overview: This lecture presents a tractable rule-based approach to natural language understanding (NLU) within games, supporting robust characters that players can talk to in their own words, and using the example of the interactive drama Facade.

 

그리고 오규환 교수님의 강의 자료도 여전히 있고요 ^^

Effective Quest Design in MMORPG Environment
Download presentations:
Gyuhwan Oh
JuYoung Kim
Friday, 2:30pm — 3:30pmGame Design
60-minute Lecture

 

또 Ernest Adams 님의 자료도 있네요. 책으로 나왔던 내용 중심으로 발표를 하셨네요.

 

Interactive Narratives Revisited: Ten Years of Research
Download presentations:
Ernest Adams
Wednesday, 4:00pm — 5:00pmGame Design
60-minute Lecture
Overview: A lecture examining the advances made in interactive narratives since 1995.

 

보면서 드는 생각이..인터랙티브 스토리텔링 관련된 주제의 강연의 자료들은 거의 모두 올라있네요

이쪽 분야의 분들은 글쓰기를 좋아하거나 잘하는 성향이 있는건가요? ^^

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