티스토리 뷰
SIMVeillance
http://www.simgallery.net/sv.html
San Jose, by Katherine Isbister and Rainey Straus in collaboration with SIM consultant
Chelsea Hash,
uses surveillance cameras and the video game The Sims 2™ to re-present passersby within
a game environment that mirrors a "real life" public space: the Fairmont Plaza in downtown
San Jose. The SIMveillance game is inhabited by avatars of the people passing through the
plaza who’ve been caught on camera. The virtual population grows throughout the duration of
the exhibition.
![](http://t1.daumcdn.net/tistory_admin/static/images/no-image-v1.png)
p.s. 그 외에 심즈를 이용한 관심가는 프로젝트 http://www.simgallery.net/project.html
'Game Design Story' 카테고리의 다른 글
기획자는 필요없다. (2) | 2006.08.31 |
---|---|
GTA 광고에 파격적인 모습으로 등장 (0) | 2006.08.14 |
인터랙션하는 10가지 방법 (0) | 2006.08.04 |
게임제작은 프로토타입의 연속이다. (0) | 2006.07.20 |
대학으로간 게임 (0) | 2006.07.19 |
공지사항
최근에 올라온 글
최근에 달린 댓글
- Total
- Today
- Yesterday
링크
TAG
- 문국현
- second life
- Game Design
- STORY
- GDC
- 5집
- 언니네이발관
- 2008년
- POSTMORTEM
- 게임회사
- 마비노기 영웅전
- Wii
- Level Design
- 아내
- 책
- MMOG
- MMORPG
- GDC2007
- PSP
- 게임기획자
- interactive storytelling
- 게임
- 책리뷰
- 정발
- Macbook pro
- 플레이모빌
- 구글
- Façade
- M-06
일 | 월 | 화 | 수 | 목 | 금 | 토 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
글 보관함